archive-dk.com » DK » U » UNIPRESS.DK

Total: 1560

Choose link from "Titles, links and description words view":

Or switch to "Titles and links view".
  • Passage 50: Tidsskrift for litteratur og kritik | Aarhus Universitetsforlag
    tekster Spørg Århus Studier i historisk metode Studier og publikationer fra Musikvidenskabeligt Institut Aarhus Universitet Studies in Hellenistic Civilization Studies in Religion The Dolphin The National Museum of Denmark Tænkepauser viden til hverdagen Univers Verdensbøger Verdenslitteratur vide verden Viden om Æstetikstudier Tidsskrifter Almen semiotik Danish Yearbook of Musicology K K Kultur og Klasse KUML Årbog for Jysk Arkæologisk Selskab Passage Religionsvidenskabeligt tidsskrift Romantik Journal for the Study of Romanticisms Slagmark Sprogforum Om at udgive Idé til bog Marketing Guide de sociale medier Skrivehåndbog Om forlaget Kontakt Nyhedsbrev Kundeservice Handelsvilkår Om e bøger Passage 50 Tidsskrift for litteratur og kritik En del af tidsskriftet Passage 50 og fagområdet Litteratur Redigeret af Tore Rye Andersen Christina Blangstrup Dahl Rasmus Jøssing Emmertsen Max Ipsen Stefan Iversen Tine Engel Mogensen Jacob Holm Øe Camilla Skovbjerg Paldam og Mads Rosendahl Thomsen Med bidrag af Peer E Sørensen Eira Storstein Per Stounbjerg Frederik Tygstrup Mikkel Bruun Zangenberg Martin Zerlang Karin Sanders Rigmor Kappel Schmidt Karen Margrethe Simonsen Kirsten Søholm Hans Meinert Sørensen Jens Smærup Sørensen Kasper Nefer Olsen Anders Olsson Tania Ørum Lene Waage Petersen Steen Klitgård Povlsen Dan Ringgaard Per Stig Møller Henning Mortensen Gitte Mose Tue Andersen Nexø Jens Peter Lund Nielsen Lawrence Norfolk Svend Erik Larsen Arild Linneberg Carsten Madsen Anne Marie Mai Arne Melberg Lis Møller Peer Hultberg Karsten Sand Iversen Louis Jensen Dorthe Jørgensen Tabish Khair Morten Kyndrup Lars Frost Henning Goldbæk Jens Christian Grøndahl Hans Ulrich Gumbrecht Hans Hauge Marianne Ping Huang Kjersti Bale Per Aage Brandt Niels Brunse Lars Bukdahl Per Dahl Sara Danius Frits Andersen Jørn Erslev Andersen og Jan Bäcklund ISBN 87 7934 179 9 Paperback kr 120 00 174 sider ill Udgivet 2004 kr 120 00 Køb bog Indholdsfortegnelse Passage 50 byder på halvtreds korte tekster der tager udgangspunkt i værker skrevet efter 1900 Skribenterne fik i opdrag at skrive et essay på højst fem sider med afsæt i et værk fra perioden Resultatet af dette er en hyldest til tre centrale elementer Værkerne nye og gamle alt for kanoniserede og alt for oversete hele arkivet af tekster som er meget større end et liv kan rumme Det kritiske essay som ved sin egensindighed kan skabe en åbning ja netop en passage til noget man ikke ellers ville have set og Skribenterne med deres forskellige metoder og tempera menter der i sidste ende er det der gør det hele interessant Indholdsfortegnelse Jan Bäcklund A O Barnabooth Niels Brunse Amerika for begyndere Karin Sanders Bad Bog Babes Mikkel Bruun Zangenberg Becketts platoniske cylinder Per Stounbjerg Bobler og skrattende kar Lene Waage Petersen Bye og billedet Eira Storstein og Peer E Sørensen Det er gemenheden der sidder i sufflørkassen Per Aage Brandt Det ornitologiske argument Steen Klitgård Povlsen Digtoplæsning med musik Tabish Khair Døre der lukkes Peer Hultberg Epiepilog Kjersti Bale Er akademikere angste for affekter Hans Ulrich Gumbrecht Fascinerende oscillationer Louis Jensen Forvent mindre arbejd mere Per Stig Møller George Orwell 1984 Hans Meinert Sørensen Glemslens litteratur Henning Mortensen Gud hverken mere eller mindre Anders Olsson Gunnar

Original URL path: http://unipress.dk/udgivelser/p/passage-50/ (2015-09-25)
    Open archived version from archive

• Morten Kyndrup | Aarhus Universitetsforlag
    skrifter RENNER Studies on New Religions Reports from the Botanical Institute Ribe Excavations Samfund og rusmidler Skrifter om Dansk Byhistorie Skrifter udgivet af Grundtvig Selskabet Slagmarks Skyttegravsserie Socialanalytik Sociologiske studier Sortehavsstudier Specialpædagogiske tekster Spørg Århus Studier i historisk metode Studier og publikationer fra Musikvidenskabeligt Institut Aarhus Universitet Studies in Hellenistic Civilization Studies in Religion The Dolphin The National Museum of Denmark Tænkepauser viden til hverdagen Univers Verdensbøger Verdenslitteratur vide verden Viden om Æstetikstudier Tidsskrifter Almen semiotik Danish Yearbook of Musicology K K Kultur og Klasse KUML Årbog for Jysk Arkæologisk Selskab Passage Religionsvidenskabeligt tidsskrift Romantik Journal for the Study of Romanticisms Slagmark Sprogforum Om at udgive Idé til bog Marketing Guide de sociale medier Skrivehåndbog Om forlaget Kontakt Nyhedsbrev Kundeservice Handelsvilkår Om e bøger Morten Kyndrup Udgivelsesdato Titel Produktive paradokser Festskrift til Svend Erik Larsen Redigeret af Lis Møller og Mads Rosendahl Thomsen Et paradoks er som bekendt et udsagn der formelt er selvmodsigende men reelt rummer en indsigt fremsat i en overraskende form Paradokset er således et opgør med den kategoriske enten eller tænkning og en opfordring til at se på vedtagne modsætninger med Se mere Passage 50 Tidsskrift for litteratur og kritik Redigeret af Tore Rye Andersen Christina Blangstrup Dahl Rasmus Jøssing Emmertsen Max Ipsen Stefan Iversen Tine Engel Mogensen Jacob Holm Øe Camilla Skovbjerg Paldam og Mads Rosendahl Thomsen Passage 50 byder på halvtreds korte tekster der tager udgangspunkt i værker skrevet efter 1900 Skribenterne fik i opdrag at skrive et essay på højst fem sider med afsæt i et værk fra perioden Resultatet af dette er en hyldest til tre centrale elementer Se mere Odin Teatret 2000 Redigeret af John Andreasen og Annelis Kuhlmann Odin Teatret 2000 er den første antologi af sin art på engelsk og rummer nyt materiale både fra nuværende medlemmer af Odin Teatret og fra forfattere instruktører og forskere Bogen ser nærmere på skuespilteknikker aktuelle eksempler på arbejde med Ibsen Se mere Æstetisk Teori Redigeret af Morten Kyndrup og Carsten Madsen Skriftserien Æstetikstudier udspringer af forskningsprogrammet Moderne æstetisk teori Det æstetiskes aktuelle funktionsforandring og serieredaktør er Morten Kyndrup Tidligere er udkommet Det forskudte Æstetikstudier 1 Deleuze og det æstetiske Æstetikstudier 2 Formelle rum Æstetikstudier 3 Tidens former Æstetikstudier 4 Patos Æstetikstudier Se mere Didaktisk refleksion i æstetiske og humanistiske fag Redigeret af Bernard Eric Jensen Morten Kyndrup og Birgitte Tufte I dette nummer af Lærerhøjskolens forskningstidskrift sættes der fokus på didaktik i de æstetiske og humanistiske fag Begrebet didaktik trænger sig på i dagens debat om undervisning og har erstattet begreber som undervisningslære og metodik Andre begreber som er til Se mere Kunsten og værket Redigeret af Lene Tortzen Bager og Ansa Lønstrup Skriftserien Æstetikstudier udspringer af forskningsprogrammet Moderne æstetisk teori Det æstetiskes aktuelle funktionsforandring Sjette bind i serien er blevet til i forlængelse af forelæsninger og diskussioner på projektets fortløbende Æstetisk Seminar Thierry de Duve var gæsteprofessor ved projektet i december 1996 Se mere Patos Redigeret af Birgit Erikson og Niels Lehmann Udgangspunktet for Patos er reaktualiseringen af patos som æstetisk

Original URL path: http://unipress.dk/forfattere/k/kyndrup,-morten/ (2015-09-25)
    Open archived version from archive

• Tidens former | Aarhus Universitetsforlag
    Socialanalytik Sociologiske studier Sortehavsstudier Specialpædagogiske tekster Spørg Århus Studier i historisk metode Studier og publikationer fra Musikvidenskabeligt Institut Aarhus Universitet Studies in Hellenistic Civilization Studies in Religion The Dolphin The National Museum of Denmark Tænkepauser viden til hverdagen Univers Verdensbøger Verdenslitteratur vide verden Viden om Æstetikstudier Tidsskrifter Almen semiotik Danish Yearbook of Musicology K K Kultur og Klasse KUML Årbog for Jysk Arkæologisk Selskab Passage Religionsvidenskabeligt tidsskrift Romantik Journal for the Study of Romanticisms Slagmark Sprogforum Om at udgive Idé til bog Marketing Guide de sociale medier Skrivehåndbog Om forlaget Kontakt Nyhedsbrev Kundeservice Handelsvilkår Om e bøger Tidens former En del af serien Æstetikstudier 4 og fagområderne Litteratur og Kunst og æstetik Redigeret af Carsten Madsen og Bodil Marie Thomsen Med bidrag af Lars Gustaf Andersson Birgit Erikson Simon Frith Rune Gade Marianne Ping Huang Morten Kyndrup Carsten Madsen Bodil Marie Thomsen og Robert Rawdon Wilson ISBN 87 7288 635 8 Paperback kr 168 00 208 sider 16 plancher i s h og farve Udgivet 1997 kr 168 00 Køb bog Indholdsfortegnelse Temaet tid behandles inden for en række æstetiske problemfelter kunstfænomenologi æstetikhistorie æstetiksociologi narratologi og udfoldes i forhold til billedkunst litteratur popmusik hyperplay og film Indholdsfortegnelse Siri Meyer Kunstens tid Mellom stil og eksistens Carsten Madsen Kunst som begivenhed Historie tid og stoflighed hos Cézanne Runa Gade Ejakulationsmotiver Overvejelser over deres ikonologi med udgangspunkt i værker af Andres Serrano Lars Gustaf Andersson The Lawnmower Man Teknologisk determinism och postmodern melankoli Simon Frith Værdispørgsmålet inden for populærmusik The Pet Shop Boys som eksempel Marianne Ping Huang Livløst gående livfuldt gående De små formers talende og lyttende gestus i Peer Hultbergs romaner Requiem Præludier og Byen og verden Robert Rawdon Wilson Hyperplay The Sly Man og teorien Birgit Eriksson Når alt bliver anderledes Eller hvorfor det er en god idé både

Original URL path: http://unipress.dk/udgivelser/t/tidens-former/ (2015-09-25)
    Open archived version from archive

• Det forskudte | Aarhus Universitetsforlag
    Københavnerstudier i tosprogethed Magtudredningen bogserien Magtudredningen skriftserien MatchPoints Miljøbiblioteket Moderne litteraturteori Moesgård Museums Skrifter Monographs of the Danish Institute at Athens Musikpædagogiske Studier DHL N F S Grundtvig Works in English Nationalmuseet Nationalmuseets Skrifter North Atlantic Monographs North Atlantic Studies NSU press Proceedings of the Danish Institute at Athens Proceedings of the Danish Institute in Damascus Publications from the National Museum Publications of the National Museum Ethnographical Series Pædagogisk Psykologisk publikationsserie Reflections Religion and Normativity Religionspædagogiske småskrifter Religionsvidenskabelige skrifter RENNER Studies on New Religions Reports from the Botanical Institute Ribe Excavations Samfund og rusmidler Skrifter om Dansk Byhistorie Skrifter udgivet af Grundtvig Selskabet Slagmarks Skyttegravsserie Socialanalytik Sociologiske studier Sortehavsstudier Specialpædagogiske tekster Spørg Århus Studier i historisk metode Studier og publikationer fra Musikvidenskabeligt Institut Aarhus Universitet Studies in Hellenistic Civilization Studies in Religion The Dolphin The National Museum of Denmark Tænkepauser viden til hverdagen Univers Verdensbøger Verdenslitteratur vide verden Viden om Æstetikstudier Tidsskrifter Almen semiotik Danish Yearbook of Musicology K K Kultur og Klasse KUML Årbog for Jysk Arkæologisk Selskab Passage Religionsvidenskabeligt tidsskrift Romantik Journal for the Study of Romanticisms Slagmark Sprogforum Om at udgive Idé til bog Marketing Guide de sociale medier Skrivehåndbog Om forlaget Kontakt Nyhedsbrev Kundeservice Handelsvilkår Om e bøger Det forskudte En del af serien Æstetikstudier 1 og fagområdet Kunst og æstetik Redigeret af Morten Kyndrup og Carsten Madsen Med bidrag af Lene Tortzen Bager Jan Bäcklund Arnfinn Bø Rygg Birgit Eriksson Morten Kyndrup Niels Lehmann Carsten Madsen og Anders Troelsen ISBN 87 7288 631 5 Paperback kr 168 00 208 sider plancher Udgivet 1995 kr 168 00 Køb bog Andre har også set Artistic Research Strategies for Embodiment The Spolia Churches of Rome bog e bog Recycling Antiquity in the Middle Ages Radioverdener bog e bog Auditiv kultur historie og arkiver Find Print In English Månedens

Original URL path: http://unipress.dk/udgivelser/f/forskudte,-det/ (2015-09-25)
    Open archived version from archive

• Zeljka Svrljuga | Aarhus Universitetsforlag
    Studies in Mediterranean Antiquity AAU Reports Acta Jutlandica Antropologiske studier Asterisk Beringiana Bibel og historie Black Sea Studies Copenhagen Studies in Bilingualism Dansk kommentar til Det nye Testamente Dansk Naturvidenskabs Historie Dansk skolehistorie Danske Bystudier Didaktiske studier East Jutland Museum Publications Europæisk litteratur 1500 1800 Failaka Dilmun Failaka Ikaros Fra bjerget til byen Gösta Enbom Monographs Handicaphistoriske tekster Hellenismestudier Jysk Arkæologisk Selskabs Skrifter Kaupang Excavation Project Publication Series Kulturstudier Københavnerstudier i tosprogethed Magtudredningen bogserien Magtudredningen skriftserien MatchPoints Miljøbiblioteket Moderne litteraturteori Moesgård Museums Skrifter Monographs of the Danish Institute at Athens Musikpædagogiske Studier DHL N F S Grundtvig Works in English Nationalmuseet Nationalmuseets Skrifter North Atlantic Monographs North Atlantic Studies NSU press Proceedings of the Danish Institute at Athens Proceedings of the Danish Institute in Damascus Publications from the National Museum Publications of the National Museum Ethnographical Series Pædagogisk Psykologisk publikationsserie Reflections Religion and Normativity Religionspædagogiske småskrifter Religionsvidenskabelige skrifter RENNER Studies on New Religions Reports from the Botanical Institute Ribe Excavations Samfund og rusmidler Skrifter om Dansk Byhistorie Skrifter udgivet af Grundtvig Selskabet Slagmarks Skyttegravsserie Socialanalytik Sociologiske studier Sortehavsstudier Specialpædagogiske tekster Spørg Århus Studier i historisk metode Studier og publikationer fra Musikvidenskabeligt Institut Aarhus Universitet Studies in Hellenistic Civilization Studies in Religion The Dolphin The National Museum of Denmark Tænkepauser viden til hverdagen Univers Verdensbøger Verdenslitteratur vide verden Viden om Æstetikstudier Tidsskrifter Almen semiotik Danish Yearbook of Musicology K K Kultur og Klasse KUML Årbog for Jysk Arkæologisk Selskab Passage Religionsvidenskabeligt tidsskrift Romantik Journal for the Study of Romanticisms Slagmark Sprogforum Om at udgive Idé til bog Marketing Guide de sociale medier Skrivehåndbog Om forlaget Kontakt Nyhedsbrev Kundeservice Handelsvilkår Om e bøger Zeljka Svrljuga Udgivelsesdato Titel Europe and Its Interior Other s bog e bog Redigeret af Helge Vidar Holm Sissel Lægreid og Torgeir Skorgen Who were and who are the

Original URL path: http://unipress.dk/forfattere/s/svrljuga,-zeljka/ (2015-09-25)
    Open archived version from archive

• Hans Jacob Ohldieck | Aarhus Universitetsforlag
    Bogserier 50 højdepunkter Aarhus Studies in Mediterranean Antiquity AAU Reports Acta Jutlandica Antropologiske studier Asterisk Beringiana Bibel og historie Black Sea Studies Copenhagen Studies in Bilingualism Dansk kommentar til Det nye Testamente Dansk Naturvidenskabs Historie Dansk skolehistorie Danske Bystudier Didaktiske studier East Jutland Museum Publications Europæisk litteratur 1500 1800 Failaka Dilmun Failaka Ikaros Fra bjerget til byen Gösta Enbom Monographs Handicaphistoriske tekster Hellenismestudier Jysk Arkæologisk Selskabs Skrifter Kaupang Excavation Project Publication Series Kulturstudier Københavnerstudier i tosprogethed Magtudredningen bogserien Magtudredningen skriftserien MatchPoints Miljøbiblioteket Moderne litteraturteori Moesgård Museums Skrifter Monographs of the Danish Institute at Athens Musikpædagogiske Studier DHL N F S Grundtvig Works in English Nationalmuseet Nationalmuseets Skrifter North Atlantic Monographs North Atlantic Studies NSU press Proceedings of the Danish Institute at Athens Proceedings of the Danish Institute in Damascus Publications from the National Museum Publications of the National Museum Ethnographical Series Pædagogisk Psykologisk publikationsserie Reflections Religion and Normativity Religionspædagogiske småskrifter Religionsvidenskabelige skrifter RENNER Studies on New Religions Reports from the Botanical Institute Ribe Excavations Samfund og rusmidler Skrifter om Dansk Byhistorie Skrifter udgivet af Grundtvig Selskabet Slagmarks Skyttegravsserie Socialanalytik Sociologiske studier Sortehavsstudier Specialpædagogiske tekster Spørg Århus Studier i historisk metode Studier og publikationer fra Musikvidenskabeligt Institut Aarhus Universitet Studies in Hellenistic Civilization Studies in Religion The Dolphin The National Museum of Denmark Tænkepauser viden til hverdagen Univers Verdensbøger Verdenslitteratur vide verden Viden om Æstetikstudier Tidsskrifter Almen semiotik Danish Yearbook of Musicology K K Kultur og Klasse KUML Årbog for Jysk Arkæologisk Selskab Passage Religionsvidenskabeligt tidsskrift Romantik Journal for the Study of Romanticisms Slagmark Sprogforum Om at udgive Idé til bog Marketing Guide de sociale medier Skrivehåndbog Om forlaget Kontakt Nyhedsbrev Kundeservice Handelsvilkår Om e bøger Hans Jacob Ohldieck Udgivelsesdato Titel Passage 64 Revolution Redigeret af Mads Anders Baggesgaard Jakob Ladegaard og Jacob Lund Revolutioner vender om Ikke bare på sociale

Original URL path: http://unipress.dk/forfattere/o/ohldieck,-hans-jacob/ (2015-09-25)
    Open archived version from archive

• Rasmus T. Slaattelid | Aarhus Universitetsforlag
    Studies in Bilingualism Dansk kommentar til Det nye Testamente Dansk Naturvidenskabs Historie Dansk skolehistorie Danske Bystudier Didaktiske studier East Jutland Museum Publications Europæisk litteratur 1500 1800 Failaka Dilmun Failaka Ikaros Fra bjerget til byen Gösta Enbom Monographs Handicaphistoriske tekster Hellenismestudier Jysk Arkæologisk Selskabs Skrifter Kaupang Excavation Project Publication Series Kulturstudier Københavnerstudier i tosprogethed Magtudredningen bogserien Magtudredningen skriftserien MatchPoints Miljøbiblioteket Moderne litteraturteori Moesgård Museums Skrifter Monographs of the Danish Institute at Athens Musikpædagogiske Studier DHL N F S Grundtvig Works in English Nationalmuseet Nationalmuseets Skrifter North Atlantic Monographs North Atlantic Studies NSU press Proceedings of the Danish Institute at Athens Proceedings of the Danish Institute in Damascus Publications from the National Museum Publications of the National Museum Ethnographical Series Pædagogisk Psykologisk publikationsserie Reflections Religion and Normativity Religionspædagogiske småskrifter Religionsvidenskabelige skrifter RENNER Studies on New Religions Reports from the Botanical Institute Ribe Excavations Samfund og rusmidler Skrifter om Dansk Byhistorie Skrifter udgivet af Grundtvig Selskabet Slagmarks Skyttegravsserie Socialanalytik Sociologiske studier Sortehavsstudier Specialpædagogiske tekster Spørg Århus Studier i historisk metode Studier og publikationer fra Musikvidenskabeligt Institut Aarhus Universitet Studies in Hellenistic Civilization Studies in Religion The Dolphin The National Museum of Denmark Tænkepauser viden til hverdagen Univers Verdensbøger Verdenslitteratur vide verden Viden om

Original URL path: http://unipress.dk/forfattere/s/slaattelid,-rasmus-t/ (2015-09-25)
    Open archived version from archive

• Dansk guldalder: Rejsebilleder | Aarhus Universitetsforlag
    Viden om Æstetikstudier Tidsskrifter Almen semiotik Danish Yearbook of Musicology K K Kultur og Klasse KUML Årbog for Jysk Arkæologisk Selskab Passage Religionsvidenskabeligt tidsskrift Romantik Journal for the Study of Romanticisms Slagmark Sprogforum Om at udgive Idé til bog Marketing Guide de sociale medier Skrivehåndbog Om forlaget Kontakt Nyhedsbrev Kundeservice Handelsvilkår Om e bøger Dansk guldalder Rejsebilleder En del af fagområdet Kunst og æstetik Af Karina Lykke Grand ISBN 978 87 7934 584 3 Hardback kr 349 95 212 sider illustreret Udgivet 2012 kr 349 95 Køb bog Indholdsfortegnelse Smagsprøve Pressen skrev Dansk guldalder bliver typisk fremstillet som en glansperiode i første del af 1800 tallet præget af borgerlig ro idyl og harmoni Vi kender guldalderens kunstværker som smukke maritime udsigter autentiske italienske seværdigheder og elegante portrætter Men der er andre og mindre polerede historier om guldalderen Dansk guldalder Rejserbilleder afdækker hidtil ufortalte historier om de danske guldalderkunstnere og deres oplevelser fra dannelsesrejser i et foranderligt Danmark og Europa 1800 1850 Gennem en undersøgelse af bl a rejsedagbøger breve skitser og malerier viser forfatteren hvordan guldalderkunstneren udviklede en radikal ny visuel opmærksomhed og udvalgte indrammede og beskar motiver på nye måder Bogen er en øjenåbnende rejse ind i guldalderen der her bliver både vedkommende og forbavsende moderne Forfatteren analyserer en række arbejder af bl a C W Eckersberg Christen Købke P C Skovgaard Wilhelm Marstrand Martinus Rørbye og Lorenz Frølich Indholdsfortegnelse Forord Guldalderkunstnernes rejsebilleder Introduktion til dansk guldalder Rejsebilleder Rejsende Kunstnere De mobile rejsende Det nye blik optik mobilitet og teknologi Efterskrift Smagsprøve Download smagsprøve PDF format Pressen skrev Rune Engelbreth Larsen Politiken Dansk guldalder rejsebilleder er en smuk bog med en relevant billedside der justerer og korrigerer elementer af vores iscenesatte guldalder med forskningsmæssig overbevisning og et fint formidlingstalent Ole Nørlyng Weekendavisen Væsentlig og sine steder provokerende bog om

Original URL path: http://unipress.dk/udgivelser/d/dansk-guldalder/ (2015-09-25)
    Open archived version from archive